I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, April 2, 2011

Kajian Sungai Gabai Dalam Kenangan

Assalamualaikum w.b.t. buat teman-teman dan sahabat handai sekalian...

Sudah cukup lama saya tidak meng'update' post-post terbaru untuk tatapan kalian semua. Ya ungkin kesibukan yang menjelma menghalang untuk saya melakukannya. Secara umumnya, blog ini diwujudkan untuk perkongsian gambar untuk anda. Walaupun telah di post di FB, melalui page HM Production saya tetap optimis untuk berkongsi dengan anda semua, foto-foto yang telah saya ambil. Antaranya ialah foto-foto yang telah saya ambil semasa melakukan kerja luar seperti di Kg Orang Asli Sungai Gabai di Hulu Selangor. Antara foto-foto tersebut ialah...



Berbicara dengan Tok Batin

Rumah Tok Batin yang tersergam indah

Persekitaran kampung

Temuramah dengan salah seorang penduduk

Kat sana ada air ke??...kata Lim

Binatang peliharaan

Penjaja dari luar menjaja di kampung tersebut selama 15 minit

Kawasan paya

Empunya MNS Photography

Barisan Penyelidik di perkampungan tersebut

Aktiviti ekonomi yang wajib dilaksanakan (mengumpul hasil hutan)


Begitulah antara gambar yang dapat kami kongsikan kepada anda. Semoga ianya dapat memberi sedikit pengetahuan tentang gambaran kehidupan orang asli tidak kira di mana mereka berada. Akhir kata...Selamat Maju Jaya ...(",)

Mohd Nur Syufaat
Antropologi & Sosiologi
HM Production

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklaneka...(",)